Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

Με αφορμή το προ μηνών αίτημα της πάλαι ποτέ συμφοιτήτριάς μου Βασιλικής Σιάσιου.7!!...

Του Μπέρτολντ Μπρέχτ
Μπρεχτ Μπέρτολντ (Brecht) (1898-1956) Γερμανός θεατρικός συγγραφέας, δημιουργός του «επικού θεάτρου» και της μεθόδου της «αποστασιοποίησης».
(Εκ των Κυρίων Ονομάτων του Μ.Ε.Λ.)

Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΟΣ

Ο αδελφός μου ήταν ένας αεροπόρος,
Μια μέρα πήρε μία ειδοποίηση,
Ετοίμασε τα μπαγκάζια του,
Και τράβηξε προς το Νότο.

Ο αδελφός μου είναι ένας κατακτητής,
Στο λαό μας λείπει χώρος,
Κι αιτία και έδαφος να αρπάξουμε,
Είναι για μάς ένα παλιό όνειρο.

Ο χώρος, που κατέκτησε ο αδελφός μου,
Κείται στο Γκβανταραμαμάσιβ,
Έχει μήκος ένα μέτρο και ογδόντα,
Και βάθος ενάμιση…

Μεταφράστηκε από τα Γερμανικά στα Ελληνικά από τον ερασιγνώστη Γιάννη Σαρατζίδη, ο οποίος προς τιμήν τού Μ.Μ. ονόμασε λίγο αργότερα το Διαχρονικό (1964-2018) του Ημερολόγιο «Kalendergeschichten», που είναι ο τίτλος του βιβλίου, που περιέχει το Ποίημα Mein Bruder war ein Flieger και το οποίο ο γηραιός «μεταφραστής» το διάβασε σχεδόν έφηβος (στα 18 του) χάρη στον καθηγητή του Θανάση Μπένια, για να μην ξεχνάμε και τους δασκάλους, που μας επηρέασαν προσωρινά ή και διαχρονικά.7!!...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου